JAK UZYSKAĆ HIGH-ENDOWE ZDJĘCIA FINE-ART

Kochani,

bardzo Wam wszystkim dziękuję za uczestnictwo w webinarze poświęconemu “Jak uzyskać high-endowi zdjęcia Fine-Art. Mam nadzieję, że to nie był stracony czas, a zagadnienia które poruszyliśmy wpłyną na Wasz rozwój i przyniosą jeszcze większą chęć drążenia tematu związanego z fotografią konceptualną, fineartową i portretową. Trzymam kciuki za Wasze małe i duże sukcesy.

Przejdźmy do odpowiedzi na zadane pytania:

  • Interesuje mnie liczba warstw w PS. i czy jest konieczność tworzenia tak dużej ich liczby? I zastanawia mnie ile taki niespłaszczony plik Tiff/PSD/PSB waży 😉

Liczba warstw w mojej post-produkcji, czasami jest bardzo duża i spokojnie może przekraczać 50 warstw. Dzieje się to tak dlatego , że gdy retuszuje podobne zdjęcia z danej sesji to pierwsze zdjęcie zawsze zapisuje w rozszerzeniu .PSB, po to aby zapamiętać ścieżkę mojego retuszu do pozostałych zdjęć. Pliki takie potrafią ważyć po kilka lub kilkanaście Gb i faktycznie potrzebujemy dobry sprzęt by to uciągnął. Warszawy bardzo często też nie spłaszczam tylko zostawiam, bo nigdy nie wiadomo czy nie będę chciał wrócić do wcześniejszych i coś poprawić, ale śledząc profesjonalistów zazwyczaj oni po skończonych czynnościach np. czyszczeniu skóry scalają wszystkie warstwy w jedną za pomocą skrótu klawiszowego SHIFT+OPT+CMD+E lub CTRL+SHIFT+ALT+E

  • Czy tak zaawansowaną obróbkę/retusz stosujesz do każdego swojego zdjęcia, czy zwykle korzystasz z jakichś akcji, które przyspieszają twój workflow?

Wszystko zależy od zdjęć jakie retuszuje, ale przy każdym zdjęciu wspomagam się akcjami, które stworzyłem, aby moja praca była szybsza oraz wtyczkami Retouch4me, które również przyspieszają pracę. Pod poniższym linkiem możesz uzyskać 20% zniżki na te wtyczki:

https://retouch4.me/productstore.php?lng=en&promocode=WernerRetouch20

  • Czy zdjęcie wyjściowe z Lightrooma tworzymy, tak jak przy plikach filmowych, taki spłaszczony wyprany kolorystycznie efekt?

Dokładnie tak. Zdjęcie spłaszczamy, aby dopiero później jak w przypadku Color Gradingu w filmie, nadać mu charakter podczas pracy w Photoshopie – dodając kolejne warstwy. Efekt jest jak w malarstwie dodając kolejną warstwę to tak jakbyśmy nakładali kolejne pociągnięcie pędzla na płótnie, to dzięki temu tworzymy piękną trójwymiarowość i możemy dostrzec wszystkie detale.

  • Czy można prosić o informację o kursie z Photoshopa oraz zniżkę.

Kurs znajduję się pod tym linkiem:

https://wswietleinspiracji.pl

Kod zniżkowy przedłużamy do 10 maja 2023 i wynosi on 40% na hasło: CALIBRITE

  • Używam Capture One. Ostatnio drukowałem zdjęcie w Saal Digital. Pobrałem ich profile i widok w soft-proof w Capture One był “taki sobie”. Po wydruku było jednak tak jak powinno. Na stronie Saal podaje, że ani CP1, ani Affinity Photo nie robi soft-proof’u dobrze. I tak właściwie tylko LIghtroom. Wiecie Państwo może jak to jest z CP1?

Niestety nigdy nie robiłem tego w Capture One. Zwyczaj wszystkie zdjęcia drukuję z Lightrooma, czyli zakładki do druku, gdyż Lightroom ma to bardzo dobrze rozwiązane.

  • Pytanie dotyczące kalibracji monitora – dlaczego konieczne jest kalibrowanie raz w miesiącu, czy monitor może się “sam” rozkalibrowywać?

Raz w miesiącu do taki bezpieczny odstęp między kalibracjami. Tak monitory mają tendencję do rozkalibrowywania się z czasem. Kolorymetr, czyli narzędzie do kalibracji, a właściwie jego oprogramowanie posiada funkcję walidacji, dzięki której jesteśmy w stanie sprawdzić jak często należy kalibrować nasz monitor i odpowiednio to zaplanować. Możemy też sprawdzić dokładność wyświetlania barw. Warto jednak skalibrować przed każdym ważniejszym zleceniem. Więcej info w systemie pomocy w polskiej wersji językowej oprogramowania CalibriteProfiler.

https://calibrite.com/pl/calibrite-profiler/

ZAPIS WEBINARU MOŻECIE OBEJRZEĆ PONOWNIE TUTAJ:

https://register.gotowebinar.com/recording