Witajcie,

poniżej pokażę Wam jak powstało zdjęcie Szefa kuchni restauracji “Halka” w  Zakopanem – Michała Lelka.

1. Wizualizacja kadru oraz analiza oświetlenia przed realizacją zlecenia dla klienta.

diagram-oswietlenia-w-fotografii

2. Backstage pokazujący ustawione oświetlenie tuż przed zdjęciami z szefem kuchni.

backstage-oswietlenia-z-sesji-zdjeciowej

3. Gotowe zdjęcie po retuszu.

Sesja zdjęciowa reklamowa

4. Zwieńczenie całej pracy = moje zdjęcie na stronie internetowej klienta.

sesja-Halka-4

5. Radość z kolejnej zrealizowanej sesji zdjęciowej i spełnienie oczekiwań klienta – bezcenne.

Przed każdą sesją zdjęciową zawsze analizuję ustawienie oświetlenia, aby jej realizacja przebiegła sprawnie i szybko. Najlepiej jest być wcześniej w danym miejscu, zrobić przykładowe zdjęcia pomieszczenia, pomierzyć światło i zastanowić się gdzie co i jak poustawiać. Podczas tej sesji zdjęciowej nie byłem na miejscu wcześniej, jednakże mogłem liczyć na zdjęcia wnętrza, które były na stronie www klienta i na ich podstawie obmyśliłem swoją realizację.

Zawsze mam w głowie zarys kadru i tego jak chcę, aby zdjęcie wyglądało finalnie. Podczas sesji komercyjnej nie ma czasu na obmyślanie ustawień oświetlenia i szukania kadrów (na poniższym przykładzie miałem zaledwie 10 minut na wykonanie 3 różnych ujęć, a danie które przyrządzał Michał wędrowało oczywiście do klientów).

Pomieszczenie było dość jasne, pracowałem na ustawieniach ISO 800, f 5,0 oraz 1/160s  w Nikonie D4. Zdjęcia wykonałem mieszając światło zastane i źródło światła ciągłego Yongnuo YN300 z filtrem CTO prawie na pełnej mocy, gdyż światło przepuszczałem dodatkowo przez dyfuzor, aby było miększe. Filtra CTO użyłem po to, aby zbalansować światło ledowe YN300 do światła zastanego lamp żarowych.

Dziękuję za odwiedzenie mojej strony internetowej, gdybyście mieli jakiekolwiek pytania piszcie śmiało.

Stay tuned

Piotr Werner